2013. március 23., szombat

Még mindig a tél az úr!

 Már azt hinnénk, hogy így március derekán a nap melegén kertészkednénk, sétálgathatnánk. De hát az a fránya jó idő csak nem akar jönni. Sőt! Hó és igazi tél közepi fagyos éjszakák. Ezek a hideg napok, éjszakák még mindig sok sok kellemetlen percet szereznek kis repkedő kedvenceinknek. Az etetőkön megjelenő madárseregen meg is látszik mindez. Az elmúlt hétvégi zimankóban volt talán a legszínesebb a madársereg a mögöttünk álló télen. A cinegék mellett, zöldikék, tengelicek, fenyő és erdei pintyek, sőt még egy meggyvágót is sikerült megpillantanom az egyik ágon.

















6 megjegyzés:

  1. Valóban nálunk is az első komolyabb havazáskor jöttek a különlegességek! :) Nálunk is volt meggyvágó, pedig álmomban nem hittem volna, hogy ide eljut hozzánk valaha is. Ebből látszik, hogy nem szabad feladni a reményt sose :)) Az etetőnkhöz ugyan nem, de amikor pár napra tavasz lett, a tujáknál folyamatosan láttam egy sárgafejű királykát, aki állandó vendég volt, nagyon örültem neki, olyan kis aprócska :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Nálunk ma is hihetetlen pinty invázió volt az etetőkön. Sőt 2 másodpercre egy vörösbegyet is sikerült megpillantanom, de mire rá fókuszáltam, szőrén szálán eltűnt. nálunk a királykák a diófát szokták levélről-hegyire átvizsgálni.
    Péter

    VálaszTörlés
  3. Szia Péter!
    Azt gondoltam pedig, hogy a királykák viszonylag ritkák mifelénk, de akkor lehet, hogy tévedtem. A vörösbegyet nehéz elkapni, mert mindig izeg mozog, mindig figyel, hogy gyorsan tudjon reagálni, ha veszély van. :)
    Erika

    VálaszTörlés
  4. Szia Erika!

    Szerintem egy királykát megpillantani, szerencsésebb esetben többször gyönyörködni benne nem mindennapi esemény. én két evvel ezelőtt fedeztem fel őket a kertben és két gyatra fotón kívül nem sikerült megörökíteni őket. legtöbbször csak a hangjára leszek figyelmes és néhány pillanatig látom és már tova is repül a diófa egy másik ágára. Szóval szerencsésnek vallhatod magadat. Szerintem...:)
    Péter

    VálaszTörlés
  5. Ez az idő borzalmas! Szegény madarak! Elég sok vonuló faj is haza érkezett,kimerülve a nagy hóra.
    Nálatok is nagy a forgalom,legalább ők megtömték a hasukat :)

    VálaszTörlés
  6. Szia Karesz!
    Hihetetlen az időjárás, ez mindenkit megvisel. Ennyi madár még a nagy hidegekben sem volt nálunk és milyen sokszínűek voltak. A zöldikék ilyentájt már a tojásokon szoktak ülni. Most pedig a túlélésért küzdenek. Bízzunk a javulásban!
    Üdv.
    Péter

    VálaszTörlés